Terminály 21. století

Velkou výzvou pro nás i architekty jsou terminály pro vysokorychlostní železnici. Plánujeme je tak, aby splňovaly všechny požadavky moderní dopravy 21. století. Budou sloužit jako přestupní uzly mezi VRT a konvenční železnicí
i městskou a meziměstskou dopravou. Stejně tak budou součástí systému P+R pro autem dojíždějící cestující
a počítají také s těmi, co dorazí na kole. Každý terminál by měl svým architektonickým a technickým řešením symbolizovat novou éru železniční dopravy a infrastruktury v České republice.

Terminál Hranice na Moravě VRT

Rekonstruovaná stanice Hranice na Moravě zajistí provázanost VRT a konvenční železnice, zároveň napojí také autobusovou dopravu. Nabídne také parkování pro cestující dojíždějící autem.

Čtvrtá architektonická soutěž pořádaná v souvislosti s vysokorychlostní železnicí řeší přestavbu stávajícího nádraží Hranice na Moravě. Nádraží leží na konvenční železnici a bude kombinovat funkci stávajícího železničního nádraží, terminálu vysokorychlostní železnice a autobusového terminálu. Toto propojení také umožní jízdu vysokorychlostních valků do Valašského Meziříčí, Vsetína a dále na Slovensko. Terminál situovaný v těsné blízkosti autobusového nádraží zlepší přetupní vazbu a usnadní každodenné cestování. Úkolem účastníků soutěže je také zapojit nové nádraží do struktury města a to i s výhledem do budoucna.

Terminál Jihlava VRT

Nový terminál Jihlava VRT bude sloužit jako přestupní uzel mezi VRT Praha – Brno, konvenční železnicí i městskou
a meziměstskou dopravou a zároveň jako součást systému P+R pro dojíždějící cestující.

Jihlava VRT

Terminál s názvem Jihlava VRT bude sloužit obyvatelům kraje Vysočina, zejména Jihlavy a přilehlých oblastí krajského města. Nabídne rychlé železniční spojení pro pravidelné dojíždění do centra hlavního města a zároveň pohodlné spojení s Brnem, Ostravou, Drážďany, Vídní a mnoha dalšími městy u nás i v zahraničí. Umístění terminálu na okraji krajského města v těsné blízkosti dálnice D1 přinese dobrou dostupnost a bezproblémové parkování.

Terminál Praha východ VRT

Nový terminál Praha východ VRT bude sloužit jako přestupní uzel mezi VRT Praha – Brno, VRT Praha – Hradec Králové/Pardubice a také jako součást systému P+R pro dojíždějící cestující.

Terminál Praha východ

Terminál Praha východ VRT bude sloužit zejména obyvatelům severovýchodní části Středočeského kraje a přilehlých oblastí hlavního města. Nabídne rychlé železniční spojení pro pravidelné dojíždění do centra Prahy a zároveň pohodlné spojení s Brnem, Ostravou, Drážďany, Vídní a mnoha dalšími městy u nás i v zahraničí. Umístění terminálu na okraji metropole poskytne i bezproblémové parkování a dobrou dostupnost.

Terminál Roudnice nad Labem VRT

Terminál Roudnice nad Labem VRT umožní zkrácení jízdních dob mezi Roudnicí a Prahou na 19 minut. Vznikne zde také údržbová základna, která poslouží k servisu celého úseku vysokorychlostní tratě.

Terminál Roudnice nad Labem

Terminál Roudnice nad Labem VRT bude sloužit jako přestupní uzel mezi VRT Praha – Ústí nad Labem – Drážďany, místní hromadnou dopravou a zároveň jako bod systému parkovišť P+R pro dojíždění ze širokého okolí. Využijí ho zejména obyvatelé jihovýchodní části Ústeckého kraje a přilehlých oblastí Středočeského kraje. Vytvoří rychlé železniční spojení pro pravidelné dojíždění do centra hlavního města a také pohodlné spojení s Ústím nad Labem, Brnem, Ostravou, Drážďany, Vídní a mnoha dalšími městy u nás i v zahraničí. Umístění terminálu mimo městskou zástavbu pomůže dojíždějícím i s bezproblémovým parkováním.